Mobilné zvodidlo VarioGuard H1
Popis zvodidla
Jedná sa o obojstranné mobilné oceľové zvodidlo s otváracou časťou, úroveň zadržania H1 (W6), pozostávajúce zo:
- Spodná časť je široká 0,700 m a vysoká 0,378 m. Samotnú základňu tvorí plech, ktorý leží na vozovke a na ktorý môže vozidlo najazdiť, bez toho aby sa dotklo zvodidla. Preto návrhová šírka zvodidla (čiže šírka, ktorá sa pokladá za šírku zvodidla do projektu) je 0,400 m.
- Stĺpiky - jedná sa o stĺpiky profilu Sigma. Stĺpiky sú od seba vzdialené 1,33 m a podopierajú horné madlo.
- Horné madlo - šírka madla je 0,180 m.
Technické parametry
- Výška zvodidla: 900 mm
- Šírka zvodidla: 400 mm
Využitie zvodidlá
Stále a dočasné použitie na komunikáciu
VarioGuard H1 je obojstranné mobilné oceľové zvodidlo pre trvalé a dočasné použitie na komunikáciu s možnosťou rýchleho otvorenia. Možno ho úspešne používať pre dočasné použitie pri presmerovaní dopravy, oddelenie protibežných jazdných pruhov, do stredných deliacich pásov diaľnice, pre oddelenie dopravy a výstavby, atď. Montáž a demontáž VarioGuardu H1 je ekonomicky i pracovne menej náročná v porovnaní s betónovým zvodidlom. Základné diely o dĺžke 4 m sú vopred zmontované v dĺžke 12 m, čo umožňuje jednej pracovnej skupine s jedným nákladným autom nainštalovať denne až 700 m. Zvodidlo sa voľne kladie na vozovku, bez pevného kotvenia do vozovky.
Rýchle otvorenie (rozobratie) - systém quickjoint v kombinácii s kolieskami
Do VarioGuardu H1, ktorý sa skladá (ako je vyššie uvedené) z bežných dielov vzájomne spojených skrutkovým spojom, možno kdekoľvek v trase umiestniť 1 (i viac) vopred zmontovaných častí, ktoré majú po stranách tzv. "quick joint" umožňujúci rýchle rozobratie. Do tejto časti pre núdzové otvorenie sa vkladajú kolieska podľa TP 252, obr. 13 (na stiahnutie v pravom stĺpci tejto stránky, sekcia "Iné") . Táto možnosť je určená skutočnosťou, že VarioGuard H1 bol skúšaný v dvoch variantoch - jednak ako skrutkovaný (screwed) a ako rýchlo rozoberateľný (quick joint), viac v TP 252, obr. 3 a 13. Na obr. 12 je vykreslená zostava VarioGuardu H1 s jednou rýchlo rozoberateľnou časťou dĺžky 12 m. Túto rýchlo rozoberateľnou časť možno do Varioguardu vložiť aj dodatočne bez nutnosti rozmontovať väčšiu časť súčasného Varioguardu. Viac v montážnom manuáli, na stiahnutie hore v pravej časti tejto stránky, sekcia "Inštalácia".
Umiestnenie zvodidla na krajnici
- Pre úroveň zadržania N2 - na normovej krajnici šírky 1 m za lícom zvodidla, podľa TP 252, čl. 6.1
- Pre úroveň zadržania H1 - tam, kde je za lícom zvodidla rovinná plocha (priečneho sklonu do 10%) šírky najmenej 1,25 m
Umiestnenie zvodidla v strednom deliacom páse (SDP)
Podrobný popis zvodidla
Varioguard H1 je oceľové zvodidlo obojstranné (možno ho použiť aj ako jednostranné) s úrovňou zadržania H1. Pozostáva zo spodnej časti, ktorá pripomína tvar New Jersey a na nej je na stĺpikoch horné madlo. Zvodidlo pozostáva z dielcov dĺžky 4,00 m, ktoré sa k sebe navzájom skrutkujú v dolnej časti aj v madle. Každý dielec má v dolnej časti jeden odvodňovací otvor 120 mm x 70 mm. Spodná časť je široká 0,700 m a vysoká 0,378 m. Celková výška zvodidla je 0,900 m, šírka horného madla je 0,180 m. Vzdialenosť stĺpikov podopierajúcich horné madlo je 1,33 m. Stĺpiky sú profilu Sigma. Hmotnosť štandardného dielu o dĺžke 4 m je 400 kg. VarioGuard H1 ponúka okrem skrutkového spoja aj spoj rýchleho rozobratia "quick joint". Podrobnejší popis zvodidla nájdete vo výkrese alebo v TP 252, na stiahnutie v pravom stĺpci tejto stránky, sekcia "Výkresy" a "Ostatné".
Údržba zvodidla
Pre dodávku, skladovanie, osadzovanie, odsúhlasenie, prevzatie, opravy a údržbu zvodidla platí TKP kapitola 11, "Zvodidlá, zábradlia a tlmiče nárazu" a ďalej v súlade s TP 203 a TP 139.