Mobilné zvodidlo VarioGuard MŰF H2
Popis zvodidla
Jedná sa o obojstranné mobilné oceľové zvodidlo s otváracou časťou, úroveň zadržania H2 (W5), pozostávajúce zo:
- Spodná časť je široká 0,700 m a vysoká 0,378 m. Samotnú základňu tvorí plech, ktorý leží na vozovke a na ktorý môže vozidlo nabehnúť, bez toho aby sa dotklo zvodidla. Preto návrhová šírka zvodidla (čiže šírka, ktorá sa pokladá za šírku zvodidla do projektu) je 0,400 m.
- Stĺpiky - jedná sa o stĺpiky profilu Sigma. Stĺpiky sú od seba vzdialené 1,33 m a podopierajú horné madlo.
- Horné madlo - šírka madla je 0,180 m
- Kotevný stĺpik ø 72 mm, dĺžka 1,40 m
- Objímka ø 127 mm, dĺžka 0,80 m
Technické parametry
- Výška zvodidla: 900 mm
- Šírka zvodidla: 400 mm
Využitie zvodidlá
VarioGuard MÜF je obojstranné mobilné oceľové zvodidlo pre trvalé a dočasné použitie na komunikáciu s možnosťou rýchleho otvorenia. Možno ho úspešne používať pre dočasné použitie pri presmerovaní dopravy, oddeleniu protibežných jazdných pruhov, do stredných deliacich pásov diaľnice, pre oddelenie dopravy a výstavby, atď. Montáž a demontáž VarioGuardu MÜF je ekonomicky i pracovne menej náročná v porovnaní s betónovým zvodidlom. Základné diely o dĺžke 4 m sú vopred zmontované v dĺžke 12 m, čo umožňuje jednej pracovnej skupine s jedným nákladným autom nainštalovať denne až 2500 m. Zvodidlo sa voľne kladie na vozovku, bez pevného kotvenia do vozovky. VarioGuard Muf je vybavený rýchlo rozoberateľný diely s kolieskami pre prípad núdzového rýchleho otvorenie o dĺžke násobkov 4 m.
Rýchle otvorenie
Pre možnosť rýchleho otvorenia možno v systéme umiestniť kolieska do ktoréhokoľvek bežného dielu (dĺžka bežného dielu je 4 m). Celkom tak vznikne ľubovoľný úsek pre rýchle otvorenie v násobkoch 4 m (odporúčame dĺžku otvorenia 4 - 12 m). Pre túto potrebu sa miesto skrutkového spoja inštaluje rychlospoj s dvoma oceľovými rúrkami, zasunutými cez madlo do spodnej časti zvodidla na oboch koncoch zvolenej dĺžky otvorenia. Samotné otvorenie sa uskutoční tak, že uvoľníme obaja rychlospoje a pred odsunutím uvoľnené časti vytočíme kľukou kolieska. Na želanie je možné zabezpečiť systém s kľukou odnímateľnou. K otvoreniu systému nie je potrebné žiadneho mechanizmu, všetko sa robí ručne.
Umiestnenie zvodidla na krajnici
- Pre úroveň zadržania N2 - na normovej krajnici šírky 1 m za lícom zvodidla, podľa TP 252, čl. 6.1 (na stiahnutie v pravom stĺpci tejto stránky, sekcia "Ostatné").
- Pre úroveň zadržania H1 - na normovej krajnici šírky 1 m za lícom zvodidla, podľa TP 252, čl. 6.1.
- Pre úroveň zadržania H2 - na normovej krajnici šírky 1 m za lícom zvodidla, podľa TP 252, čl.6.1.
Umiestnenie zvodidla v strednom deliacom páse (SDP)
- Pre úroveň zadržania H1 do stredných / súbežných deliacich pásov šírky 1,50 m a väčší (ak je táto úroveň zadržania dovolená).
- Pre úroveň zadržania H2 do stredných / souběžncých deliacich pásov šírky 1,50 m a väčší.
Podrobný popis zvodidla
Varioguard MÜF je oceľové zvodidlo obojstranné (možno ho použiť aj ako jednostranné) s úrovňou zadržania H2. Jedná sa o rovnaké zvodidlo ako Varioguard, ktoré však musi byť kotvené každých 29,33 m pomocou jedného tŕňa, ktorý sa voľne zasunie do objímky v podloží. Bežné a koncové diely sú rovnaké ako u Varioguardu. Spojenie dielov je tiež rovnaké - skrutkované. Hmotnosť štandardného dielu o dĺžke 4 m je 400 kg. Podrobný popis zvodidla nájdete vo výkrese alebo v TP 252, na stiahnutie v pravom stĺpci tejto stránky, sekcia "Výkresy" a "Ostatné".
Údržba zvodidla
Pre dodávku, skladovanie, osadzovanie, odsúhlasenie, prevzatie, opravy a údržbu zvodidla platí TKP kapitola 11, "Zvodidlá, zábradlia a tlmiče nárazu" a ďalej v súlade s TP 203 a TP 139.