Otváracie zvodidlo VarioGate
Popis zvodidla
Jedná sa o obojstranné otváracie oceľové zvodidlo, úroveň zadržania H2 (W2), pozostávajúce zo:
- Spodná časť je široká 0,700 m a vysoká 0,378 m (rovnako ako u VarioGuardu). Samotnú základňu tvorí plech, ktorý leží na vozovke a na ktorý môže vozidlo nabehnúť, bez toho aby sa dotklo zvodidla. Preto návrhová šírka zvodidla (čiže šírka, ktorá sa pokladá za šírku zvodidla do projektu) je 0,400 m.
- Stĺpiky - vzdialenosť stĺpikov podopierajúcich horné madlo je 1,33 m.
- Horné madlo - šírka madla je 0,250 m.
Technické parametry
- Výška zvodidla: 900 mm
- Šírka zvodidla: 400 mm
- Dĺžka systému 20 m
- Dĺžka otvorenia 10 m
Využitie zvodidlá
Umiestnenie zvodidla do stredného deliaceho pásu (SDP)
Predpokladá sa použitie v stredných deliacich pásoch a v iných deliacich pásoch, kde sú protismerné (alebo tiež súbežné) smery rozdelené zvodidlom (alebo zvodidlami) a je požiadavka na ich otvorenie.
Otvorenie zvodidlá
Vytiahnu sa dve rúrky stredného kotvenia, následne sa kľukou "vytočí" kolieska u oboch vnútorných dielov, vytiahnu sa rúrky, ktoré tvoria závlačku medzi strednými a krajnými diely a potom je možné stredné diely odviezť. V prípade, že sa vytiahne vždy po jednej závlačce medzi stredným dielom a dielom krajným, je možné zvodidlo otvoriť ako vráta - pozri výkres na stiahnutie hore, v pravej časti tejto stránky.
Otvorenie 1x5 m
Podrobný popis zvodidla
VarioGate je oceľové otváracie zvodidlo obojstranné s úrovňou zadržania H2. Pozostáva zo spodnej časti, ktorá pripomína tvar New Jersey a na nej je na stĺpikoch horné madlo. Zvodidlo pozostáva zo štyroch dielov, dvoch dielov krajných, na ktoré sa napája iné (bežné) zvodidlo a dvoch dielov vnútorných, ktoré sa otvárajú. Zvodidlo je podobné zvodidlu Varioguard, má však iné stĺpiky a väčšie madlo. Spodná časť je široká 0,700 m a vysoká 0,378 m (rovnako ako u Varioguardu). Celková výška zvodidla je 0,900 m, šírka horného madla je 0,250 m. Vzdialenosť stĺpikov podopierajúca horné madlo je 1,33 m. Spodná časť je v úrovni stĺpikov široká 0,150 m a k základni sa rozširuje len mierne. Samotnú základňu tvorí plech, ktorý leží na vozovke a na ktorý môže vozidlo nabehnúť, bez toho aby sa dotklo zvodidla. Návrhová šírka zvodidla (čiže šírka, ktorá sa pokladá za šírku zvodidla do projektu) je 0,400 m.
Krajné diely sa kotvia k podkladu ôsmi tŕňmi ø 30 mm dĺžky 1 m. Osadenie sa prevádza nenáročným spôsobom - predvŕta sa otvor a zavŕta tŕň. Žiadna malta sa nepoužíva. Vnútorné diely, ktoré slúžia pre otvorenie, sa kotvia uprostred dvoma kotvovými oceľovými rúrkami, ktoré sa zhora vložia cez madlo a zasunú voľne do objímky v podklade. Objímka sa takisto iba zasunie do predvŕtaného otvoru. Podrobnejší popis zvodidla nájdete vo výkrese alebo v TP 252, na stiahnutie v pravom stĺpci tejto stránky, sekcia "Výkresy" a "Ostatné".
Údržba zvodidla
Pre dodávku, skladovanie, osadzovanie, odsúhlasenie, prevzatie, opravy a údržbu zvodidla platí TKP kapitola 11, "Zvodidlá, zábradlia a tlmiče nárazu" a ďalej v súlade s TP 203 a TP 139.